Monday, September 19, 2011

Carlos Ferero

Vi har börjat med ett nytt projekt i skolan, NETS. Vi jobbar i grupper och ska komma fram med ett konstverk av något slag (får vara precis vad som helst) som har med "nets" att göra, nät alltså. Det kan vara fiskenät, spindelnät, internet, telekommunikationsnät, allt som har med nät att göra. Vi ska föra dagbok där vi ska skriva ner alla våra ideér och tankar, sen ska vi också fylla vårt skissblock fullt med skisser. Så vart vi än går ska vi ha med våra block. Igår satt jag i parken och skissade av en bänk med nätram till exempel. Jätte roligt projekt! I slutet av kursen ska vi presentera vårt konstverk i form av en pecha kucha powerpoint-presentation på ett seminarium. En skola i Australien och en skola i England deltar också i projeket. Vår grupp har en jätte intressant idé och det kommer att bli intressant o se hur slutresultatet blir. Självklart får ni se vårt konstverk sen när det är färdigt.



Annars så far jag hem till Jakobstad och Larsmo ihelgen! Jag åker upp till Vasa på fredagen där min älskling har keikka, och kör sen tillsammans med honom vidare upp till Jakobstad. Så Vasabor, hör av er om ni vill träffas! Jag åker tillbaka ner till Åbo på onsdag för att packa inför Düsseldorf. Mitt flyg far tidigt på torsdagmorgon and I´m so exited! Har inte träffat mina düss-kompisar in what seems forever.

Have a good one!

2 comments:

linda Strömberg said...

gaahhhh ja ska ti hesa ja i helgen så int hindar ja träff de nu helde! typiiiiiskt! du tar tågi från bennäs san tå du far tibaks ti åbo? jag rekommenderar att ta tågi från vasa............. :P

Mia said...

äsch då :/ ska du o häls på emma?
tåget från vasa? why is that?