Tuesday, February 28, 2012

It´s always sunny in Vietnam

Nu har vi varit över en vecka i soliga Vietnam. Vi har egentligen inte gjort så jätte mycket annat än solat och tagit det lugnt. Anna-Karin och jag har varit till hotellets spa ett par gånger, på massage och manikyr. Vi har ätit på vår favoritrestaurang nästan varje kväll. Där finns världens sötaste dam (som vi antaaar att äger stället), som charmar alla gäster. Hon är liten och späd, lite tollig men alltid glad. Hon lägger servetten i vår famn och "stoppar om" oss, visar hur man ska äta speciella rätter och när mamma kände sig krasslig gav hon henne te och ansikts- och nackmassage. Och hon kallar Anna-Karin och mig för "babies".



Vi har en privat strand vid vårt hotell. Havsvattnet är varmt och hittills har det gått jättelika vågor, vilket A-K och jag älskar!





Jag borde gömma mig från solen ett par dagar, för annars har jag ingen hud kvar när jag kommer hem...hhehehe.


Vi fortsätter på med solandet, badandet och ätandet här borta i soliga Vietnam!

1 comment:

Katarina said...

Vad härligt det ser ut! Blir ju riktigt avundsjuk :)