Sunday, March 4, 2012

Fairy Stream and the White- and Red Sand Dunes

Nåja, här har ni en bild på mig och strutsen, aren´t we a happy coulpe? ;)



Jag var den enda i familjen som vågade mig upp på strutsen, och jag är glad över att jag gjorde de. Det är inte alltid man får chansen att rida på en struts inte.



Efter strutsridningen gick vi genom Fairy Stream, en vattenkanal som mer såg ut som rapakanaln. Och nej vi gick inte i piss, vattnet var rent och man gick på ren sand, därav den bruna färgen. Efter en stund dök dessa bergväggar upp, som enligt mig påminde om Grand Canyon. Det var coolt de. Jag menar, där gick vi med mini-grand canyon på ena sidan och med en djungel på andra.



Efter en 30 minuters bussresa kom vi till the white sand dunes. Där var det otroligt vackert, men blåsigt!





Sen besökte vi också the red sand dunes, men där tog jag inga bilder, pga blåsten.

Det var vår lilla lördagsutflykt!

No comments: