Thursday, February 23, 2012

Chào!




Nåja. Nu har vi varit i Vietnam i två dagar, och man har ännu inte riktit fattat att man faktist är här. Hur som helst så har vi lärt oss att när man är i trafiken betyder tuta "här kommer vi!" och att det är omöjligt att se skillnaden på de vietnamesiska sedlarna (alla ser ju lika ut! vissa med fler nollor än andra).
Idag har vi varit in till den närmaste staden Mui Ne ( där finns en av de vackraste stränderna i hela Vietnam) och solat och badat vid vårt hotell. Och ätit en hel del. Och mer ska vi äta! Jag älskar ju vietnamesisk mat! Hihiiiii!



Jag började morgonen med att sola på vår balkong, of course! Jag har ännu inte vant mig med värmen och fuktigheten, man blir förvånad varje gång man stiger utanför dörren. Men gud va skönt de e! Och poolen är varm och jag skulle kunna stanna där forever.



Utsikten från min solstol!



Vi försökte shoppa i Mui Ne, men lyckades inte så bra. Vi gör ett nytt försök ikväll! Vi fick reda på att många butiket öppnar först till kvällen (why, I dont know).



När vi åkte buss från flygplatsen till hotellet igår fick vi se stora delar av Vietnam, hur lokalbefolkningen bor och den underbara naturen. Om man inte skulle ha varit så trött efter den långa flygresan skulle man ha suttit som fastklistrad vid fönsterrutan, men man fick kämpa med att hålla ögonen öppna. Det jag blev förvånad över var att det är så många som faktist går omkring med de typiska vietnamesiska solhattarna.

Chào tạm biệt!

2 comments:

Creative Momone said...

Nåjåå, ni böri bli varm i kläädre siir ja, me hattar å allt. Siir ut som en Jaffaflasko, elder hadd ni me drickasi ? Ja har ju hadd tvättstugo å töömd kattlåådo, så jär händer e minsann.
Fortsatt trevligt önskar ja er i alla fall, moster.

Unknown said...

det ser så, så härligt ut! och snygga är ni också! :) bra att du uppdaterar så man får lite andrahandsvärme genom datorn. ha det så bra!